niedziela, 18 czerwca 2017

Jaglana quiche ze szparagami i serem brie. Bez mąki i dodatkowego tłuszczu


Uwielbiam jaglane tarty, pizze quiche i tym podobne. Przyznaję, lubię też tradycyjną pizzę, tartę na krychym cieście i cieście francuskim. Ale tych ostatnich staram się unikać, wprowadzajac w ich miejsce zdrowsze komponenty. Można naturalnie zrobić kruche ciasto z mąk bezglutenowych (jak to TUTAJ lub TUTAJ), ale to wciąż bomba kaloryczna w postaci ogromnej ilości masła. Jakiś czas temu oprcowałam więc przepis na tartę fit - z samej kaszy jaglanej, tudzież z dodatkiem (niewielkim mąki i tłuszczu). Polecam wypróbować także:

A dziś polecam Wam ciasto najbardziej dietetyczne z możliwym - składa się tylko z ugotowanej kaszy, jajka i przypraw. Farsz będzie już trochę mniej fit, bo ze sporą ilością sera (można zastapić wędzonym lub marynowanym tofu), ale też ze zdrowymi szparagami. Polecam!



niedziela, 11 czerwca 2017

Śniadanie mistrzów: placek kokosowo-sernikowy z owocami. Bezzbożowy i beztłuszczowy.

Dziś propozycja na bardzo pożywne i równie zdrowe słodkie śniadanie, które może funkcjonować rownież jako deser czy lunch do pracy/szkoły. Świetnie smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno. Można go zrobic również w wersji wytrawnej i włąściwie dowolnie modyfikować - zawsze wychodzi. Wszystko czego potrzebujemy to ser twarogowy (najlepiej ricotta, choć zwykły też się nada), jajka, trochę cukru (u mnie kokosowy), trochę mąki kokosowej i owoce. Przygotowanie zajmuje 5 minut, pieczenie 15 - ale możemy zrobić wieczorem, i zjeść rano lub zapakować do lunchboxa.

czwartek, 8 czerwca 2017

Pyszne jaglane pulpety w sosie pomidorowym zapiekane z mozzarellą. Lekkie i proste danie na każdą kieszeń.

Dziś coś bardzo prostego, lekkiego, taniego i naprawdę smacznego. Gwarantuję, że zasmakuje nawet umiarkowanym wielbicielom kaszy jaglanej. Osoby niejedzące nabiału mogą ominąć pozzarellę - też bedzie smacznie, a parmezan zastapić płatkami drożdżowymi. Weganie dodatkowo zamiast jajka niech wsypią łyżkę zmielonego siemienia. Pulpetów można też nie zapiekać, a jedynie lepiej obsmażyć i polać sosem - czy to pomidorowym, jak mój, czy innym, np. grzybowym lub nawet pesto. jedną z cudownych właściwośc kaszy jaglnj jest bowiem jej totalny brak smaku - co oznacza, że można z niej wyczarować dosłownie wszystko i że do wszystkiego pasuje. 
Zróbcie i dajcie znać, jak smakowało.

niedziela, 21 maja 2017

Lekki i dietetyczny pasztet z bakłażana

Dziś coś dla miłośników bakłażana, szukających alternatywy dla ciężkich mimo wszystko pasztetów ze strączków. A więc pasztet, ale ...z bakłażana, doprawiony na włosko, z dodatkiem suszonych pomidorów. Żadnych strączków, żadnej mąki - ne licząc łyżkę kokosowej, któa co prawda nazwy się mąką, ale nie ma nic wspólnego ze zbożowymi mąkami i tu służy głównie do delikatnego zagęszczenia pasztety. Możecie ją też pominąć, pasztet wyjdzie, ale będzie bardziej mokry. 
Po mąkę kokosową, olej kokosowy, ghee i przyprawy oraz wiele innych dobroci udajcie się pod których z krakowskich adresów sklepu Ekogram Zielonki lub w sieci na https://ekogram.pl/
Uwaga! Dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na cały asortyment. Wystarczy w tabelkę z kodem rabatowym wpisać hasło: zdrowozakrecona

czwartek, 11 maja 2017

Podwójnie sezamowe kulki. Bez pieczenia, bez mąki, wegańskie


Dziś będzie krótko, bo terminy gonią. Ale, wiadoma sprawa, ile by pracy nie było, jeść trzeba. A jak chcemy osłodzić czymś nie tylko poranną, popołudniową i wieczorną kawę, ale też trudy zapracowanego życia, trzeba tym bardziej. Więc jak czasu brak, w przeciwieństwie do ochoty na małe słodkie co nieco, proponuję takie błyskawiczne sezamowe kulki. Potrzebujemy tylko kilku składników i parę minut na przygotowanie. I będzie nam dane: smaczne, słodkie, dodające energii, a co najważniejsze - zdrowe, bo uzupełniające spracowane organizmy o potężną dawkę wapnia. Oraz kilka innych równie cennych składników, o których rozpisywać się nie będę, bo jako się rzekło, czasu brak.

Więc do dzieła!
Po sezam, syrp, tahini bez dodatków, mąkę i wanilię, a więc wszystkie niezbędne tu składniki udajcie się pod których z krakowskich adresów sklepu Ekogram Zielonki lub w sieci na https://ekogram.pl/
Uwaga! Dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na cały asortyment. Wystarczy w tabelkę z kodem rabatowym wpisać hasło: zdrowozakrecona

środa, 3 maja 2017

Śniadanie idealne. Placki owsiano-bananowe z owocami. Proste, bez glutenu i cukru


Skoro święto, to i śniadanie wyjątkowe. To znaczy wyjatkowo smakuje i wyglada, ale tak naprawdę jest banalnie proste, tanie i szybkie. Niekoniecznie do jedzenia tylko od święta. Polecam, placki można dowolnie modyfikować. Ja zrobiłam z mrożonymi wiśniami, ale można użyć dowolnych mrożonych lub świezych owoców albo np. kakao, tahini zamiast masła orzechowego albo wrzucić rozdrobnione orzechy. Zawsze wychodzą.

Po płatki, wanilię, 100% masło orzechowe (też z innych orzechów), wspaniały syrop klonowy i wieleinnych zdrowych pyszności zapraszam do fantastycznych sklepów Ekogram Zielonki w Krakowie lub na stronie EKOGRAM.PL  
Uwaga! Dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na cały asortyment. Wystarczy w tabelkę z kodem rabatowym wpisać hasło: zdrowozakrecona

niedziela, 30 kwietnia 2017

Super crunchy snack bars, czyli baardzo chrupiące batony z ziaren i płatków. Bez dodatku tłuszczu, bez pieczenia, wegańskie.

Wiem, że jestem monotematyczna, a na moim blogu krótlują właściwie tylko muffiny, słodkie chlebki i batony, ale cóż... Nic nie poradzę, że mogę jeść je bez końca. Mało tego, wkrótce spodziewajcie się kolejnego przepisu na muffinki i chlebek bananowy - obie propozycje na mące kokosowej, a więc superhiperzdrowe. Dzisijesz batony to tez mega dawka witamin i minerałó, doskonale się sprawdzi np. na górskie wędrówki albo po treningu. Skład możecie naturalnei zmieniać, ważne jednak, by zachować wagowe proporcje i podprażyć bakalie. Delikatni, na niskim ogniu, tak by nie stracily swych cennych właściwości. 
A jeśli zależy Wam na batonch ekologicznych, polecam kupić produkty w nieocenionych eko-sklepach Ekogram Zielonki w Krakowie lub na stronie EKOGRAM.PL  
Uwaga! Dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na cały asortyment. Wystarczy w tabelkę z kodem rabatowym wpisać hasło: zdrowozakrecona